Musiken i Hobbit

Vill ni veta något som stör mig? I många filmer finns det låtar som man ser som till exempel i det här fallet "den officiella Hobbit låten". Det är kanske en känd artist som gjort en låt tillängnat en speciell film. Det kanske bara är jag som kallar denna låten det men förlåt i så fall, haha. Det är nämligen så att jag tycker musiken i filmen gör så stor skillnad och finns det bra musik i en scen spelar det ingen roll hur dåligt gjord den är. Musiken får mig att gilla det ändå. I första Hobbit filmen när dvärgarna första gången sjöng Misty Mountains-låten var enligt mig helt magiskt. Grymt. Den melodin blev då lite som Hobbits signatur melodi för mig. Hade gärna velat se att den melodin upprepades i andra filmen.
 
Jag tycker att låten I see fire är grymt bra. Men varför spelas låten i eftertexterna och inte under filmen? Den hade gärna fått uppredas i eftertexterna (som många andra filmer gör med bra låter) men jag hade velat att dem spelade den även någon gång under filmen. Behöver inte vara hela låten men jo, jag vill se musiken "in action" eller vad man ska säga. En annan film där en väldigt bra låt kommer först i eftertexterna är Alice in wonderland.
 
Nu skriver jag bara av mig lite. Jag är inte jätte insatt i Hobbit på det sättet. Någon som är det och lyssnar på musiken även utanför filmen kanske tycker jag är helt ute och cyklar. Kan kort och gott säga att jag älskar både låtarna ovan och jag är också mer än nöjd med Hobbitfilmerna hittills. Ett perspektiv från en filmfantast som inte läst böckerna...

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: Jag meeeed, för mycket, jag var som ett svart hål som bara fylldes med ost och kex, haha >.<

Har du något kul för dig idag?

2014-01-05 @ 11:15:18
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Karin Lygnersjö

Sv: Tack så mke! :)

Såg i din header att du har en kanin, en löwen :) Har du mer än en?

Svar: Nä i nuläget har jag bara en. Det är kaninen på headern fast hon är en lejonhuvud dvärgvädur ;) Har du kanin?
Therese

2014-01-05 @ 12:34:18
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Postat av: Karin Lygnersjö

Ja löwen är ju lejonhuvad ^^ ja jag har 2 stycken just nu och har haft innan också :)

Svar: haha jaha okey *awkward* (A) Hade också två men den ena avled för ungefär ett år sedan :/ Såg dina kaniner i den header, fina! :)
Therese

2014-01-05 @ 19:43:21
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Postat av: Karin Lygnersjö

Förlorade en av mina för ett år sedan exakt, den andra i maj 2013. Och innan dess en liten ninis. De e tungt :/

2014-01-06 @ 11:03:04
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0