In time

Tänkte skriva en liten utvärdering om vad jag tyckte om filmen, In time som vi såg i söndags.
Kan börja med att berätta att den var grym! Men tydligen var jag ensam om att tycka det, varken mamma, pappa eller Nicklas var speciellt förtjusta i filmen. Själv så älskade jag den! Det enda jag var skeptisk emot var att Sylvia Weis (Amanda Seyfried) sprang lika fort som Will Salas (Justin Timberlake) hela tiden, trots att hon hade världens högaste klackar.. Trovärdigt? Svar nej. Men annars ägde den! (Y)

Den handlar alltså om att tid nu används som pengar och alla har sin egna "livsklocka" inristad på armen. När ens egna tid tar slut så dör man. Man kan alltså leva för evigt men man kan också dö tidigare än man borde. Man slutar också åldras när man fyllt 25 år. Filmen börjar med att Will pratar med sin mamma och man har lite svårt att fatta att de de inte är i samma ålder, de ser ju lika gamla ut.

Will som själv bara har en dag på sig att leva räddar livet på en som har över hundra år. Will får all hans tid och nu måste han snabbt ge sig av ifrån "gettot" innan någon får reda på hur mycket tid han har. Någonstans på vägen träffar han Sylvia som han "kidnappar", men det slutar med att hon hjälper honom. Hon hjälper honom med att göra världen mer rättvis, med att jämna ut tiden, istället för att flera hundra ska behöva dö för att en ska kunna leva i all evighet så måste tiden jämnas ut. OSV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0