Rolla

Nu är det så att jag har börjat rolla igen. Det var ett bra tag sedan jag rollade men så igår kväll kom inspirationen tillbaka. Det kom ett mejl till min hotmail där dem frågade om dem fick "intervjua" mig eftersom jag varit medlem på en sida som heter www.rolla.se , har inte svarat på mejlet och det tänker jag inte göra heller. Men blev påmind om hur kul jag tyckte det var att rolla så nu är jag igång igen! (:

För er som inte vet var "rolla" är för något så ska jag nu försöka förklara det. Hmm.. svårt. Man kan vara flera stycken men jag föredrar att rolla "tvåmanna roll" som det heter. Alltså att man bara är 2st. Först kommer man på en snabb "story"/händelse
tillsammans. Efter det gör man varsin karaktär som man sedan "spelar" i rollet. När alla är klara med sina karaktärer det är då man vässar fantasin. En person börjar att skriva ett "inlägg" som det heter, det inlägget handlar om vad hennes karaktär gör/känner/funderar på... just nu. Sen bygger näste person på med och beskriver vad dens karaktär är och gör, oftast fyller man på och utvecklar det som den innan har skrivit fast att man beskriver hur ens egna karaktär reagerar på händelsen.
Gaaash! Det är
jätte svårt att förklara.. Men det ska iaf resultera i en slags berättelse som man har skrivit tillsammans. Det är kul eftersom man får en "puff" av den andre som rollar och den ger en nya idéer, till skillnad om man hade skrivit en berättelse helt själv.

-Tänkte att jag kunde bjuda på en bild efter all den långa texten-

Kommentarer
Postat av: Elsa

Vad fint du målar :)

2011-09-15 @ 20:41:59
Postat av: Fanny

Sv: Det är några fler som undrar det, så i helgen ska jag göra ett inlägg om det! ;D

2011-09-16 @ 11:48:44
URL: http://fannyysphoto.blogg.se/
Postat av: Ellie

Vad fint du ritar!:)

2011-09-16 @ 17:02:12
URL: http://vardagochdjur.blogg.se/
Postat av: FANNY

Fin bild du! :D

2011-09-16 @ 17:06:08
URL: http://fannyisretarded.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0