Dag 1 - dragiga hundar!

PRAO dag 1
Som ni säkert vet så praoar jag Emma & Julia på dett hunddagis i göteborg som heter
www.storochliten.net !
Idag var första dagen ni var där!
Det har varit jätte kul. Fast det har inte funnits så mkt att göra.
Mamma körde oss nu första dagen . Först hämtade vi Emma 5 i halv sen skulle vi hämta Julia halv. Fast hon hade inte packat så vi åkte väll hemifrån henne vid typ 5 över halv. Men iaf..

Det började med att vi kom till dagiset kvart i 10. Vid 10 tiden så tog vi en timmes promenad med hundarna. Jag fick hålla Akilles, en faraohund. Han e jätte spinkig fast ganska stark ändå ^^
Men han va ändå rätt snäll att gå ut med. Förutom at han försökte få av sig kopplet helatiden, han gillar inte det.
>>Här är Akilles<<

När vi kom tillbaka så aktiverade vi hundarna med lite olika leksaker som hundarna måste tänka för att kunna få ut godisen. [Haha meningen blev inte ren svenska men iaf]
Sen borstade vi hundarna.
Och åt lunch!

Sen var det dags för promenad nummer 2. Då blev det en skogspromenad. Den varade också i ca. 1tim. Då höll jag Simba han var GANSKA så dagig. Har drog jätte mkt o så va han så stor o stark så det va rätt jobbigt.
Men när man tog frem en levergodis så lyssnade han ganska bra! :D Då var han duktig. Bara att jag inte hade med mig så mkt godis :'O Haha!

Sen var det dags för städning. Vi behövde inte städa någonting. Vi lekte lite med hundarna och jag drack en av mina festisar.
Efter ett tag när vi bara hade suttit där o inte gjort någonting så va jag tvungen att fråga om jag kunde hjälpa till men det kunde jag inte. Haha!
Så medans hundarna vilade satt vi där o väntade på att Julias mamma skulle komma o hämta oss.

Så det fanns som sagt inte så mkt att göra, men med tanke på promenaderna så blir jag rätt så "nöjd" över Mira. Hon drar inte alls mkt om man jämför med de hundarna jag varit ute med idag.
Det va allt från mig!

KRAM // TessanK


Kommentarer
Postat av: Emma

Lilla råttn e sööt :D Men sötaste vovvarna är lejonen ^^ Hah de va svenkul igår (y) :D

2010-05-18 @ 19:32:37
URL: http://mizzmini.blogg.se/
Postat av: Elise

Åh, låter hur skoj som helst! :D

2010-05-18 @ 22:04:59
URL: http://buselise.devote.se
Postat av: Julia

Jag hade visst packat :o

2010-05-22 @ 10:47:36
Postat av: Tessan

Men Julia.. du frågade ju vad jag hade för väska med mig? Och så sa jag ryggsäck o då sa du "Då kan jag ta Johans militär-ryggsäck" Sen sprang du runt o letade efter strumpor, så jag trode inte du hade packat :O

2010-05-22 @ 12:57:45
URL: http://tossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0