Percy Jackson: Sea of monsters

Percy Jackson sea of monsters är del 2 i en bokserie. Alltså finns det en första film Percy Jackson and the lightning thief. Filmen är aningen töntig, den är förmodligen ämnad för en yngre publik. Men Jag gillade första filmen och har länge väntat på att tvåan ska komma ut.
I liked it med andra ord.
 
Kort sammanfattning: Percy är en halvgud, han är son till Poseidon. Alla halvgudar är samlande på "camp half blood" där de tränar sig för att bli hjältar, I guess. Trädet som skyddar lägret från alla onda varelser börjar att tina bort. Percy och hans vänner måste hitta en speciell "filt" som kan läka allt och alla. Filten är gömt i The sea of monsters. Men det finns förstås onda halvgudar och dem stöter på en massa hinder.
 
Jag tyckte filmen var bra. Delvis för att Logan Lerman har huvudrollen. Det är kanske en av de sämre filmerna jag sett honom i men tyckte ändå den var underhållande. Sen gillar jag ju fantasy-overkligt-magi-grejs så det beror på vad man tycker om. Några scener påminner mig om Harry Potter faktiskt. Anyways, en sevärdig film helt klart!
 
Här kan ni se TRAILERN, IMDB, STREAM

Kommentarer
Postat av: Celine

Jag funderar på att se den eftersom att jag är lite småkär i Logan haha!

Svar: You and me both! The perks of being a wallflower är amazing! (Y)
Therese

2013-11-30 @ 21:07:55
URL: http://celinelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0