Catching fire

Självklart ska jag skriva mina åsikter om filmen Catching fire. Såg filmen i måndags/igår tillsammans med Sandra i närmaste biosalong. Vi hade egentligen tänkt se den på VIP i helgen men så blev det massa julbak osv så neje. Ville se den NU!
 
Trots att jag är en stort Hungerspels fan så hade jag inga speciella krav. Det enda jag ville var att den skulle vara bättre än första filmen, eftersom den enligt mig inte var alls bra. Kan inte förklara varför jag tycker så, massa småsaker jag stör mig på. Men tillbaka till the numero dos. JAG GILLAR DEN. Blev gråtfärdig vid flera tillfällen, vilket för mig är en big deal när jag sitter i en biosalong. Det fanns också humor. Kunde inte få nog av Johanna Mason/Jena Malon. Visste finns det scener jag saknar från boken men det går inte att undvika.
 
Filmen är 2,5 timmar vilken är väldigt långt. Speciellt en måndag kväll, haha. Men tycker jag en film är bra så har jag inget emot att den är lång. Som ni säkert vet kan jag sitta hela dagar och kolla på film, nemas problemas. Under hela filmen var jag taggad på vad som skulle hända, vilka scener dem skulle ta med, förväntasfull för att se hur dem filmat vissa händelser osv. Och jag kan inte säga annat än att jag är nöjd. Riktigt nöjd
 
Här kan ni se TRAILERN, IMDB

Kommentarer
Postat av: johanna :)

sv: ja det var riktigt gott!

Ååh ska se hunger games till helgen, ska bli super spännande :D

Svar: Den var jätte bra! :D
Therese

2013-11-27 @ 20:40:28
URL: http://johannaewardz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0