Konstig unge, det är jag det!

Ett program som jag verkligen hatade när jag var liten var "Nalle har ett stort blått hus". Ni vet den pratade björnen som sjunger sånger med en pratande sol? Jag klarade verkligen inte av att se det! Okej, ta inte det här fel för det var inte så att jag var 'rädd' för att kolla på det, verkligen inte.. men av någon konstig anledning tycker jag det är "läskigt/äckligt" med djur som mer eller mindre beter sig som människor, eller ÄR människor. Ta till exempel den där 'hunden' Busan i Teckenlådan, tycker det är grymt obehagligt att kolla på han/den. Jag vet vad ni tänker - freak!? Men det är iaf sånt jag fick mardrömmar av när jag var liten. Hade inga problem med att kolla på Sagan om ringen eller vid en lite högre ålder - Shining.. Men Nalle och Busan, usch jag ryser!
 
En annan film jag fick mardrömmar av var Lady och Lufsen. Älskade själva filmen, kunde se den flera gånger om men så var det där där biten med den läskiga råttan. Haha, de flesta av er minns säkert in ens den biten. Det är bara jag som är.. weird. När jag var liten var det nämligen så att varje gång jag skulle lägga mig så tog jag ett enormt hopp ner i sängen eftersom jag trodde det fanns läskiga råttor under min säng. Okej, klart jag visste att det inte fanns, stoppade till och med ner huvudet under sängen för att övertala mig själv ibland men.. aa ni vet hur man kan inbilla sig saker. 
 
Så som ni förstår har jag absolut inga problem med skräckfilmer, mörker, åkattraktioner, gasten osv.. men djur som beter sig som människor, eller tvärtom ja.. alla har vi våra udda saker, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0