Ångest?

Har precis sett ett debatt-program om varför dem har valt att sätta 15års gräns på Breaking dawn - del 1. Måste säga att jag blir riktigt förvirrad! :'o Inte för att detta påverkar mig nu när jag fyller 16 nästa vecka men måste ändå yttra mig..
Anledningarna till att det är en 15 års gräns och inte 11 är därför att man inte vill att små (speciellt tjejer) ska uppleva den ångesten som Bella går igenom. Och att det beskrivs i boken att dem kommer till att "sprätta upp" Bellas mage.

Det jag reagerar mest på är följande: Okey fine, välj att ha en 15 års gräns på breaking dawn men då ska det också gälla samma bedömningsregler för alla filmer! Jag menar, hur kommer det sig att Harry Potter får en gräns på 11 år när jag personligen tycker dem filmerna är mer brutala.. och Sagan om ringen!! Menar dem att Breaking dawn ska vara "läskigare" eller mer "physiskt påverkande" än sagan om ringen, där det springer runt massa "mörka" figurer och rent utav slaktar varnadra? Det är sjukt..

En till sak var att dem kunde inte sätta gränsen "11år i vuxet sällskap" eftersom det stred emot de regler som finns innom bedömning av åldersgräns. Det var någon sådan politisk oförståndlig orsak..


Kommentarer
Postat av: alicia

Längtar! :D

2011-10-28 @ 17:36:53
Postat av: Linnea Kiema

Oh no! D: Jag som ville se den på bio! x( Är 13 :/

2011-10-31 @ 11:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0